tiistai 20. elokuuta 2013

Tahdon nuoremman Mikkelin

Miten tää tuntuu niin vanhalta?


Juttaa ei innosta vanhuspainotteinen Mikkeli.
Joinakin päivinä minusta tuntuu, että etelä-savolaisessa vesijohtovedessä virtaa apatiaa. Kaava-alueiden ulkopuolella vaikutusta ei huomaa. Mun ikäisille täällä on vain vähän mielekästä tekemistä. Mä oon käynyt kirjastossa melkein joka päivä, koska mulla on tylsää. Luen noin 60 kirjaa viikossa yötä päivää. Loppuajan mä pelaan squashia ja juoksentelen Kalevankankaan ja Urpolan metsissä.

"OpenMikkeli on tosi hyvä juttu. Sitä mä käytän koko ajan."


Mitä digitaalinen Mikkeli voisi olla?


Ensimmäisenä mieleeni tulee palvelu, joka listaa Mikkelin erilaisia tapahtumia. Konsertteja ja muuta sellaista. Esimerkiksi ensi viikolla täällä on sauvakävelutapahtuma. Kävin katsomassa mikkelinyt.fi -osoitteesta, mutta ei siellä ollut oikein mitään. Ulkoilureittien mahdollisuuksia yritin selvittää myös. Ne löytyi kyllä! Digitaalisuus on paljon sitä, että tietää mihin mennä ja miten liikkua. Minkälaisia reittejä on olemassa. Liikunnalliset asiat kiinnostaa. Kun tulin Mikkeliin, niin huomasi, että täällä on todella paljon keski-ikäisiä ja eläkeläisiä. Näyttää siltä, että täällä on paljon vanhuksia. Luonnollista toki on, että palveluja suunnataan heille. Silloin tärkeäksi tulee, että ruokaa viedään kotiin ja lääkäriin pääsee helposti.

Nyt kun syyslukukausi on alkanut, niin olen huomannut kaupungin vilkastumisen. Opiskelijat ovat palanneet ja nuoria liikkuu entistä enemmän kaupunkikuvassa. Se on tehnyt kaupungista mielenkiintoisemman ja elävämmän.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti